Maj 2025 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
W dniu 9 września Burmistrz Miasta Cieszyna - Gabriela Staszkiewicz powołała Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego na trzyletnią kadencję.
Kompetencje Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego określone są ustawowo i obejmują m.in. takie zadania, jak: opiniowanie projektów strategii oraz uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery pożytku publicznego, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji, zlecania im zadań publicznych, udzielanie pomocy w przypadku sporów pomiędzy organizacjami a administracją publiczną.
W cieszyńskiej radzie działalności pożytku publicznego zasiadają zarówno pracownicy samorządowi, radni, jak i reprezentanci organizacji pozarządowych. Taki skład gwarantuje prezentowanie stanowisk i poglądów partnerów oraz możliwość wypracowywania porozumienia, które uwzględnia racje wszystkich stron.
W środę 18 września odbyło się pierwsze posiedzenie Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w nowym składzie. W trakcie posiedzenia wybrano przewodniczącą oraz sekretarza, a na posiedzeniu w dniu 25 września zastępcę przewodniczącej. Na przewodniczącą wybrano panią Katarzynę Wiśniowską, na zastępcę przewodniczącej panią Irenę Fluder- Kudzia, zaś sekretarzem została pani Maria Sobiecka.
Adres do kontaktu z członkami GRDPP: Urząd Miejski, Rynek 1, pokój 103, tel. 4794221, grdpp@um.cieszyn.pl
fot. BSK