Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Relacje z imprez / artykuły / komunikaty

Plakat 1 kampanii społecznej

Plakat 1 kampanii społecznej

Rusza nowa kampania „…nie do pomyślenia”

2015-11-06

Zwykle nie zastanawiamy się na co dzień, co by tu zrobić, żeby nasze miasto było piękniejsze, bardziej zadbane, a tym samym bardziej cywilizowane i kulturalne. Zanim jednak zaczniemy coś robić ustalmy, czego nie robić – to znacznie łatwiejsze zadanie.

Na przykład zacznijmy od tematu, który jest bliski wielu z nas, bo któż nie lubi psów? Każdy z nas, kto był u rodziny lub przyjaciół za granicą, np. w Niemczech, i spacerował z psem, nie zostawiłby psich odchodów na ulicy, ale u siebie w mieście tak. Ciekawe dlaczego? A jak wiadomo zły to ptak, co własne gniazdo kala. Tymczasem wizyta w innym mieście, które jest czyste, zadbane i wolne od psich odchodów sprawia, że przez nasze głowy błyskawicznie przebiega myśl „a u nas...” i zaraz pojawia się następna – „oni powinni”.

Nie pytaj, co twoje miasto może zrobić dla ciebie, pytaj, co ty możesz zrobić dla swojego miasta – moglibyśmy sparafrazować słowa prezydenta J.F. Kennedy’ego, uderzając w górnolotne rejestry, ale właściwie w tym zdaniu zawiera się idea patriotyzmu – w naszym przypadku – lokalnego. Chodzi o to, żebyśmy sami czuli odpowiedzialność za miejsce, w którym żyjemy i za naszego psa. Nawet najgorętszy miłośnik psów nie lubi mieć psiej kupy na butach...

Joanna Jędrusik



***



Urząd Miejski w Cieszynie rusza z nową kampanią społeczno-informacyjną "W Cieszynie nie do pomyślenia". Jej celem jest zachęcenie mieszkańców do dobrych praktyk.

Pierwszym tematem, który został wzięty na tapetę, są psy, a konkretnie to, co zostawiają po sobie na spacerach, a ich właściciele udają, że tego nie widzą. Na ostatniej stronie tego numeru Wiadomości Ratuszowych publikujemy plakat, którym chcemy przekonać mieszkańców, żeby sprzątali po swoich czworonożnych przyjaciołach. Kampania potrwa cały rok i będzie miała dziesięć odsłon.

Na przykład w przyszłym miesiącu skupimy się na paleniu śmieci. Każdemu hasłu będzie towarzyszyć wymowny plakat, którym będziemy chcieli dotrzeć do mieszkańców. Kampania będzie prowadzona nie tylko na łamach „Wiadomości Ratuszowych”, ale także w innych mediach i na plakatach – powiedziała Renata Karpińska, kierownik Biura Promocji, Informacji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Cieszynie.

wot


Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl